dilluns, 5 de març del 2012

III Pujada a La Portella


Com cada any, la pujada a La Portella (Hospitalet de l'Infant) inaugura el calendari de les curses de muntanya del Baix Camp i aquest cop vaig decidir tornar-la a fer per segona vegada consecutiva, sobretot per treure'm l'espina clavada l'any passat on vaig fer una marca horrible, un temps de 2h35'.

Enguany però, més enganxat que mai a les curses de muntanya, anava més preparat que l'any passat i amb millors condicions físiques.
Vaig arribar al lloc a falta d'un quart d'hora abans de que començes la carrera, primer error de mi, ja que només vaig tindre temps per colocar-me el dorsal i fer quatre estiraments. A la sortida, em vaig situar en un punt estratègic per valorar el ritme dels meus competidors però sense adornar-me'n, la botzina que indica l'inici de la cursa ja sonava, temps per ficar-me els cascos de música a l'orella, Obrint Pas sonant i tothom a córrer.
Durant els primers quilòmetres ja vaig notar que tenia la boca sense saliva i amb ganes de beure alguna cosa, segon error, no portar res de líquid a sobre. Aquest fallo em va afectar sobretot al final de la cursa, però no em va impedir còrrer els primers quilòmetres fins arribar al primer avituallament.
La primera pujada del circuit em vaig adonar que els entrenaments realitzats a Barcelona no em servien de res, ja que les fortes pendents encara les continuava fent caminant amb un ritme suau, aquí en aquest primer tram de cursa els meus competidors ja van marxar cap amunt marcant un bon ritme i jo quedant-me molt enrere. Però en el primer descens (el meu punt fort) em vaig animar i molt fins al primer avituallament on vaig marcar un ritme molt alt, fins i tot, adelantant a diversos corredors que més endavant a la segona pujada tornarien a adelantar-me.
Al arribar al primer avituallament vaig parar un minut per beure una mica d'aigua, pendre una mica de xocolata i cap amunt, de nou m'esperava una dura pujada, una pujada que duraria fins al cim de La Portella, on en alguns trams eren veritables trenca cames amb pendents del 50% i acompanyat d'un fort vent de mestral. Durant l'últim descens que durava fins a meta vaig tornar a fer una baixada ràpida, però els últims tres quilòmetres s'em van fer llarguíssims, encara que físicament estava molt bé, la falta de líquid des d'un principi va passar factura.
Finalment, vaig arribar al final de la carrera amb un temps de 2h04'. Entre els seixanta cinc primers classificats, molt satisfet si comparo amb la cursa que vaig realitzar l'any passat i sabent que encara puc millorar aques temps si no fos per alguns petits errors que vaig cometre, errors que no es tornara a repetir a la propera cursa de muntanya.

1 comentari: